Školský špeciálny pedagóg

Školský špeciálny pedagóg

Školský špeciálny pedagóg: Mgr. Anežka Kútiková

Kontakt: anezka.kutikova@piaristi-pd.sk 

+421 46 54 24 997 /klapka 244 školský špeciálny pedagóg/


Konzultačné hodiny: štvrtok od 7:30 do 11:30 a od  14:30 do 15:30 

1. poschodie číslo dverí 52 /kancelária odborného poradenstva/

Poznámka: Konzultácie rodičov je vhodné dohodnúť vopred cez mail alebo telefonicky.

Hlavné úlohy pre prácu v materskej škole

vo vzťahu k deťom

  • rozvíjanie čiastkových funkcií  potrebných pre vstup do 1. ročníka /u predškolákov/
  • individuálna práca so začlenenými deťmi, ktoré postupujú podľa individuálnych výchovno-vzdelávacích programov
  • skríning a preventívne programy

vo vzťahu k rodičom 

  • individuálne konzultácie, poradenstvo
  • tvorba individuálnych výchovno-vzdelávacích programov
  • možnosť zapožičania odbornej literatúry a časopisov

vo vzťahu k pedagógom 

  • konzultácie
  • pozorovanie a predbežná diagnostika detí
  • tvorba a kontrola individuálnych výchovno-vzdelávacích programov /tvorených podľa záverov odborných vyšetrení/
  • spolupráca s poradenskými zariadeniami a inými odborníkmi
  • možnosť zapožičania odbornej literatúry a časopisov

Školská zrelosť

BUDETE  MAŤ  PRVÁKA? 

Vážení rodičia, Vaše 6-ročné dieťa by malo nastúpiť v septembri do 1. ročníka základnej školy.

Fyzickú /telesnú/ zrelosť posúdia detskí lekári pri predškolských zdravotných prehliadkach.

Psychickú /duševnú/ zrelosť posudzujú bezplatne psychológovia pedagogicko-psychologických poradní.

Základné informácie o tom, čo by 6-ročné dieťa pred vstupom do školy malo vedieť a ako by sa malo správať, aby zvládlo nároky 1. ročníka bez väčších problémov:

Ako by sa mal budúci prvák správať:

  • vydrží pri hre alebo inej činnosti 15-20 minút
  • začatú prácu alebo hru dokončí, nezačína neustále niečo nové, neodbieha, na nové prostredie a osoby si zvyká bez väčších problémov /neplače, neskrýva sa za rodičov, neuteká/
  • väčšinou sa hráva spoločne s deťmi, nestráni sa ich spoločnosti, nie je medzi deťmi bojazlivý a plačlivý
  • nie je agresívny, spory s deťmi dokáže riešiť väčšinou bez bitky, hádky, vzdorovitosti
  • v jeho správaní by sa nemali prejavovať zlozvyky, ako napríklad: cmúľanie prstov, ohrýzanie nechtov, časté pokašliavanie, žmurkanie
  • nezajakáva sa pri reči
  • nepomočuje sa

Čo by mal budúci prvák vedieť:

  • samostatne sa obliecť a obuť
  • pozapínať gombíky a zaviazať šnúrky
  • samostatne sa najesť a obslúžiť na WC
  • správne vyslovovať všetky hlásky
  • vyjadrovať sa plynule aj v zložitejších vetách
  • kresliť tak, že línie sú pevné a neroztrasené
  • nakresliť postavu so všetkými základnými znakmi
  • vystrihnúť jednoduchý tvar podľa predkreslenej čiary
  • poznať základné farby
  • spočítať predmety do „päť“
  • rozprávať obsah krátkej rozprávky a rozumieť jej obsahu
  • naučiť sa naspamäť detskú pesničku alebo básničku
  • vysloviť krátke slovo samostatne po hláskach /vedieť povedať prvé písmeno slova/
  • orientovať sa v priestore, vie kde je „vpredu“, „vzadu“, „hore“, „dole“, „vpravo“, „vľavo“

Odporúčame

Ako na to: disciplína detí
http://www.eduworld.sk/sk/co-sposobuje-nedisciplinovanost-deti!aid=349