fbpx

Návšteva žiakov a učiteľov v Bílej Lhote – Česká republika

28. apríla- 4. mája 2019

nedeľa

O 12.20 sme sa stretli na autobusovej stanici v Prievidzi, nasadli do bielej dodávky, ktorá nás odviezla na železničnú stanicu v Trenčíne a odtiaľ naša púť pokračovala vlakom do  Olomouca. Cesta bola príjemná, naozaj sme si ju užili. V Olomouci  sme počkali  na francúzov a nemcov a odtiaľ nás autobus odviezol do Bílej Lhoty, kde si nás hosťujúci vyzdvihli a my sme sa presunuli do rodín.

pondelok

V pondelok sme sa zobudili do upršaného rána. V škole sme boli na troch vyučovacích hodinách. Na druhej hodine nás privítali členovia  vedenia školy a žiaci štvrtej a piatej triedy, spolu so starostom obce Bílá Lhota. Potom sme boli porozdeľovaní do päťčlenných skupiniek (v každej bol jeden príslušník štátu). Spolu sme preskúmali krásy Bílej Lhoty. V arboréte sme videli rôzne zaujímavé a krásne rastliny, stromy a tiež kvety. Na obed sme mali rezeň so zemiakovým pyré a po ňom sme sa minibusom odviezli do Litovle, kde nás starosta privítal v mestskej slávnostnej sieni. Potom sme vystúpili na radnú vežu s krásnym výhľadom a pani sprievodkyňa nám pustila krátky film. Mali sme chvíľu prestávku a ďalej sme sa presunuli do múzea v Litovli. O 16.45 nás minibus prišiel zobrať a naše pondelkové dobrodružstvá sa skončili.

utorok

Prvé dve hodiny sme strávili v škole. Potom nás minibus odviezol ku hradu Bouzov, kde sa natáčali rôzne rozprávky, takisto aj vojnový film Napola. Prešli sme si expozíciou, porobili fotky. Nasledujúcou zastávkou bola jaskyňa Javoříčko. Pani sprievodkyňa nás previedla kratšou trasou a keďže sme mali časový sklz, ponáhľali sme sa do školy na obed. Potom sme mali chvíľu prestávku a nasledovali workshopy. Vo výtvarnom sme vyrábali sovičky z dreva a rôznych materiálov, v hudobnom sme tancovali pound dance a v telocvični sme hrali živé Človeče, nehnevaj sa. Okolo štvrtej program skončil a my sme trávili čas v rodinách.

streda

O deviatej hodine ráno nás spred školy odviezol autobus do Přerova, kde sme navštívili Múzeum Jána Amosa Komenského. Odtiaľ  sme sa odviezli do Kroměříže. Tu je arcibiskupský palác, ktorý nás očaril svojou krásou. Mali sme hodinku rozchod na obed, potom sme navštívili  Galériu Maxa Švabinského, českého maliara, ktorý sa venoval realizmu, secesii, modernému umeniu a symbolizmu. Výstava bola naozaj krásna. Celý deň nás sprevádzalo príjemné slnečné počasie. Naším posledným navštíveným miestom boli kvetinové záhrady arcibiskupského paláca. Rôzne rastliny všetkých tvarov a farieb nás skutočne očarili.

štvrtok

Dopoludnie sme strávili v škole na vyučovacích hodinách. Po obede v  jedálni sme vyrazili do Olomouca. Tu sme navštívili krásnu gotickú katedrálu, alebo inak povedané, Dóm sv. Václava. Boli sme aj v Múzeu Umenia, ktoré je spojené s galériou. Pred hodinovým rozchodom na námestí, sme ešte boli na prehliadke Arcibiskupského paláca v Olomouci. Mali sme aj rozchod v   obchodnom dome Šantovka, kde sme si všetci ponakupovali, oddýchli a v podvečer nás autobus zaviezol do Bílej Lhoty.

piatok

O pol ôsmej nám začalo vyučovanie. Po prvých dvoch hodinách sme odišli do obecného úradu, kde sme sa zúčastnili pasovania prváčikov za ,,čtenářov“. Každé dieťa muselo prečítať kratučký text a následne boli všetci pasovaní. Potom sme šli späť do školy, kde nás čakala menšia narodeninová oslava pre jedného z francúzov, aj s koláčmi a tortou. Bola to zároveň rozlúčka s našimi partnerskými erazmákm. Potom bol spločný obed a vyrazili sme sme do Šternberku. To mesto dýcha históriou Boli sme na prehliadke hradu Augustínskeho kláštora a kostola. Večer sme strávili v našich hostiteľských rodinách.

sobota

To bol deň lúčenia, cestovania a príchodu domov.